Waar Paul Simon die wortels van ritme gaan uitgrawe het

KERNEELS LEES WYD

Waar Paul Simon die wortels van ritme gaan uitgrawe het

KERNEELS BREYTENBACH is gaande oor 'n deeglike musikale verkenning en analise deur Joe Boyd.

'n MENS kan dit omtrent sien gebeur. Die fameuse popster Paul Simon is in Johannesburg. Die Ovation Studios, iewers in 1985. Die groot Amerikaanse klankingenieur Roy Halee draai die knoppies. In die ateljee is Simon en ’n handvol van Suid-Afrika se beste musici besig om ’n groove te ontwikkel waarvoor Simon later lirieke sal skryf en wat die eerste snit op die album Graceland sal word: “The Boy in the Bubble”.

Simon vra die een trekklavierspeler, Forere Motloheloa, om nie met elke deurloop die musiek te verander nie. Hy moet speel wat Simon hom vra om te speel. Motloheloa vererg hom uiteindelik bloediglik. Gryp ’n knopkierie en wil Simon daar in die ateljee op sy moer gee. Die ander musici moet hom in toom hou.

Motloheloa se trekklavier-inleiding word die skitterende openingsklank van Graceland. Mens kan sê dit beliggaam die siel van die musiek. En daardie stukkie musiek, vertel Joe Boyd in sy boek And the Roots of Rhythm Remain: A Journey Through Global Music, het Paul Simon laat besluit dat hy iets beet het met sy Suid-Afrikaanse eksperiment: “It was like an announcement: You haven’t heard this before!”..

Slegs Vrye Weekblad-intekenare kan hierdie artikel lees.

Teken nou in vir volle toegang tot alle Vrye Weekblad-inhoud.

Reeds ’n intekenaar? Kliek “Meld aan” om voort te gaan

Vir nuwe VWB 3.0-navrae: WhatsApp 082 897 2721 (net vir teksboodskappe) of stuur 'n e-pos aan hulp@vryeweekblad.com.