- 16 Februarie 2024
- Klubhuis
- 3 min om te lees
- artikel 28 van 29
-
Willem KempenRedakteur: Daagliks
As jy die regte mense ken, lank genoeg voor die tyd beplan het, en genoeg geluk aan jou kant gehad het, kon jy dálk 'n kaartjie vir Sondag wat verby is se 58ste Super Bowl vir so $2 000 opgetel het.
Die gemiddelde prys? Volgens SeatGeek meer as $12 000, en dan was jy nog glad nie gewaarborg van 'n goeie sitplek nie. Verlede week nog het kaartjiesmouse die laatslapers laat hoes met pryse van tot $45 000. Die duurste aangetekende prys was glo $125 992, maar dis darem vir “premium seats in Section 314, Row 5". So dis nie net grootpraat as sommige toeskouers sê hulle het 'n tweede verband op die huis uitgeneem om daar te kan wees nie...
Een van die redes vir vanjaar se hoë pryse – met inflasie in ag geneem die hoogste wat dit al was – is dat die Allegiant Stadium in Nevada (streng gesproke buite Las Vegas, in Paradise), plek het vir net omtrent 70 000 mense, wat naby aan die minimum is wat deur die National Football League oorweeg word wanneer hulle besluit wie die Super Bowl gaan aanbied. Die duur kaartjies het meer te doen met die ligging in Las Vegas as omdat mense gehoop het Taylor Swift gaan ook in die skare wees, sê die NFL.
Om vir die aanbied van die Super Bowl oorweeg te word, moet die stadion ook aan 'n paar ander vereistes voldoen, soos dat daar minstens 35 000 parkeerplekke binne 'n radius van 'n myl om die veld moet wees. Dit moet die tuisveld wees van 'n amptelike NFL-span, in hierdie geval die Las Vegas Raiders, en die gemiddelde dagtemperatuur in die eindstryd se tyd van die jaar mag nie minder as 10 °C wees nie. (Volgende jaar se Super Bowl is terloops in die Caesars Superdome in Louisiana, tuiste van die New Orleans Saints, wat net 'n rapsie groter as die Allegiant Stadium is.)
Die geraamde kykertal op televisie en stroomplatforms vir Sondag se Super Bowl was 123,4 miljoen mense, 'n syfer wat histories net deur die uitsending van die maanlanding in 1969 oortref word. Dit beteken meer as 'n derde van die amptelike Amerikaanse bevolking het die wedstryd iewers op 'n skerm gevolg.
En tog, so fanaties soos Amerikaners oor hulle voetbal is, is daar 'n verskynsel wat dalk selfs meer mense en geld na die groot stadions lok: Einste Taylor Swift. Sy het die stadion waar verlede jaar se Super Bowl gehou is, State Farm Stadium in Glendale, Arizona, net 'n maand ná die wedstryd twee aande ná mekaar volgemaak; in totaal meer as 145 000 mense. Die kaartjies vir haar Eras Tour was nou wel goedkoper, maar plaaslike besighede sê sy het meer geld na die stad gelok as wat die Super Bowl het.
Lees in ons uitgawe van Vrydag meer oor hoe Taylor Swift 'n fenomeen geword het, maar een van die baie redes is dat sy dit al vir lank duidelik maak dat sy Donald Trump nie kan uitstaan nie. G'n wonder nie daar is die afgelope weke 'n gewilde samesweringsteorie onder MAGA-tipes dat Swift 'n “psy op” van die Pentagon is en dat die uitslag van die Super Bowl bekook is sodat sy en haar boyfriend, Travis Kelce van die seëvierende Chiefs, vir Joe Biden die verkiesing kan help wen.
Winter
(Vir Mari Samuelsen)
Sy bespeel landskappe,
die fineer van swart ys.
Haar vingers spits
pizzicato: sneeustorms
se bibberbeelde soos ou films
want Piazzolla pluk dissonant ―
die wind vlug uit sy leegtes
maar waai weer daarin terug.
Vivaldi kwink sketterend;
’n sondeurdrenkte tjello
en jong voëls kwinkeleer,
vegtend in die vlieggewig van kleur.
Berge; ysende bloudrukke;
die saffiere as Noorse mere breek ―
die stormviolis is op haar pos.
Winter is ’n sober esteet,
dog onvoorspelbaar soos vuur.
- Uit Donkerwerk (Naledi) deur Nini Bennett
♦ VWB ♦
NEEM DEEL AAN DIE GESPREK: Gaan na heel onder op hierdie bladsy om op hierdie artikel kommentaar te lewer. Ons hoor graag van jou.
Om kommentaar te lewer op hierdie artikel, registreer (dis vinnig en gratis) of meld aan.
Lees eers Vrye Weekblad se Kommentaarbeleid voor jy kommentaar lewer.