Koos du Plessis: die Tintin van Afrikaanse musiek

DONKER EN LIG

Koos du Plessis: die Tintin van Afrikaanse musiek

Daar is vele covers van die immergroen musiek van wyle Koos du Plessis – deur kunstenaars so uiteenlopend soos Theuns Jordaan, Johannes Kerkorrel, Laurika Rauch, Paul Riekert en Battery 9, en die Van Coke Kartel. ANDRIES BEZUIDENHOUT vertel meer hieroor, en ook oor die waarde van heropnames, soos deur Taylor Swift.

TAYLOR Swift is op die oomblik in die nuus met die uitreik van ’n heropname van haar album Fearless, wat oorspronklik in 2008 die lig gesien het. Swift het besluit om vyf van haar vroeëre albums wéér op te neem omdat sy die regte van die oorspronklike opnames verloor het. Hierdie opnames is deur die kontroversiële figuur Scooter Braun gekoop en toe weer aan ’n beleggingsfonds vir ’n geraamde bedrag van $300 miljoen verkoop.

Met die heropname van die albums – nie as herinterpretasies nie, maar so ná as moontlik aan die oorspronklike weergawes – is Swift besig met ’n aanskoulike daad van musiek as ekonomiese sabotasie.

Vir ons musieknerds, wat in die uitvoer en opneem van musiek belangstel, is hierdie ’n heerlike gevallestudie. Hoe naby aan die oorspronklike opnames seil die nuwe weergawes? Kon die span musikante en ingenieurs dit regkry? Ek is nie juis ’n groot Taylor Swift-aanhanger nie, maar die hele oefening van ’n album heropneem is ’n interessante een, as tegniese prestasie, maar ook as briljante bemarkingsfoefie – as ek nou vir ’n oomblik sinies mag wees...

Registreer gratis om hierdie artikel te lees.

Die meeste van ons artikels is slegs vir ons intekenaars, maar hierdie een is gratis solank jy registreer.

Reeds geregistreer? Kliek “Meld aan” om voort te gaan

Vrae of probleme?
E-pos hulp@vryeweekblad.com of skakel 0860 52 52 00.

X